مروارید مهر

آنچه باید گفت

مروارید مهر

آنچه باید گفت

ظلم ظالم،جور صیاد،آشیانه ام داده برباد

سلام
قبول دارم که تصمیم گیری برای شرکت در انتخابات 24 اسفند سخت است اما باید آستین بالا زد.چشم بر روی بزرگترین آرمانمان ببندیم و در یک انتخابات غیر آزادانه و غیر عادلانه شرکت کنیم.باید همراه شد.پدر می گوید که این بار هیچ نیازی به تبلیغات گسترده نداریم.فقط باید اسم نامزدهای روشن تر و اصلاح طلبانه تر رو اعلام کنیم.چون مردم به راحتی می توانند مقایسه کنند و بهترین لوازم مقایسه را دارند.که نتیجه سکوتشان چه بود و نتیجه حضورشان چه بود.تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی که در این دو سال ایجاد شد برای همه قابل لمس است.اگر مردم نخواستند یعنی که دیگر کاری از دست گروههای اصلاح طلب برنمی آید.دیگر برای همه مشخص می شود که اگر شرایط مملکت به همین صورت ادامه پیدا کند مقصر اصلی خود ملتند.
من هم تا دو هفته پیش نمی توانستم که بگویم شرکت می کنم یا نه.به هر حال با توجه به دلایلی شرکت می کنم،بر همه هم مشخص است که رای من لیست ائتلاف اصلاح طلبان(یاران خاتمی) خواهد بود:
1-فرق بین دولتمردان ضعیف و دولتمردان بی کفایت و نفهم را به خوبی درک کردم.مقصر اصلی عملکرد بی عقلانه ی دولت جز مجلس کسی دیگری نیست.این انتخابات انتخاب بین بد و بدتر نیست بلکه انتخاب بین بد و فاجعه است.
2-معتقدم که انقلابی دیگر نیاز به هزینه گزافی دارد.که هیچ کس نمی تواند تضمین کند که نتیجه ای بهتر از حکومت قبلی خود خواهد داشت.من پایان اصلاحات را انقلاب می دانم. و پایان مذاکره وسیاست ورزی را جنگ.که هر دو یعنی جنگ و انقلاب را برای خودم و جامعه ام مخرب و پر هزینه می دانم.هنوز در بین افرادی که در انتخابات نامزد شده اند افرادی را می توان یافت که قدرت مذاکره،قدرت مدیریت بالا و شجاعانه داشته باشند.هر چه پشتوانه مردمی بیشتری داشته باشند آن گاه قدرت چانه زنی بیشتری خواهند داشت.
3-تجربه مجلس هفتم و ششم نشان می دهد که مهم تر از کارهایی که مجلس انجام می دهد، کارهایی است که انجام نمیدهد.مهم تر از قیام برای دادن رای مثبت به لوایح و طرح ها ،رای منفی است که نمایندگان به لوایح و طرح های مضر و بی فایده می دهند.باید افراد تاثیر گذار تری وارد شوند.
4-پر اهمیت تر از این انتخابات انتخابات سال 88 است.برای آمدن شخصی که بهترین گزینه برای ریاست جمهوری آینده است.باید پشتوانه درست کنیم.باید فشار اجتماعی را بر او و مخالفینش بیشتر کنیم.رای من و شما بیشتر از آن که مشروعیت بخش نظام ناعادلانه حاضر باشد،پشتوانه ای ایجاد میکند برای اصلاح مملکت.چه ما شرکت کنیم و چه نکنیم نظام مشروعیت خودش را اعلام می کند.همان طور که در انتخابات شورای دوم(تنها30%)مشروعیتش را اعلام کرد.چه بهتر که با دادن رای به افرادی که حداقل در زبان گفته اند که مخالف شرایط حاضر هستند نشان دهیم که مشروعیت از آن سردمداران حکومت نیست.
5-بر کار حزبی و تشکیلاتی و گروهی تاکید دارم .
در ضمن حتما اینجا را نگاه کنید.
نظرات 1 + ارسال نظر
بامی جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:54 ق.ظ http://bamdad67.persianblog.ir

نیستی حاجی...!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد